søndag den 13. januar 2013

tekstile teknikker


Tekstile teknikker
Så kom der gang i strikketøjet...
Fik mig virkelig en AHA oplevelse, da jeg langt om længe fik købt matrialer ind til at gå igang med strikketøjet, jeg har ikke strikket i de sidste 20 år, og troede endelig jeg ikke kunne finde ud af det mere, nok derfor jeg har trukket det ud, og ikke kommet igang. Men jeg tog fejl, i første omgang tænkte jeg hvordan var det lige med de masker, men det kom bare med det samme jeg sad mig med det og voldte overhoved ikke problemmer

Anderledes gik det ikke med at komme igang med at strikke, jeg undrede mig meget over at jeg kunne huske det:-)
åbenbart noget der sidder fast når man først har lært det en gang.


Og nej hvor det gik, kunne slet ikke komme i seng, her er den først garnrulle allerede brugt op:)

Jeg fandt hurtig ud af at de 2 ruller garn jeg havde investeret i ikke er nok, så må ud og købe noget mere:-)
Har så stadig lidt svært med, at det ikke er færdigt i et snuptag, og at ting tar tid, og glæder mig vildt til at se det færdige resultat:-)
Er blevet færdig med mit halsteklæde, har lavet frynser

Strikket halsterklæde.




Det gik jo meget godt med mit strikke tøj, mangler nu og få det afsluttet, her skal jeg have min mors hjælp, kan bare ikke huske hvordan man afslutter....;-)
Kunne svagt erinder at jeg engang kunne hækle, dengang hæklede jeg bøllehatte, hvis nogen stadig husker dem:-) det vil jeg så ikke lige vove mig ud på nu, men måske et halsterklæde til mit plejebarn


Mit mesterværk:-)

Hæklet halsteklæde, så skal jeg have lavet frynser, og så kan det varme min plejedatter.
Synes det er lidt dejligt at man kan mærke det betyder noget for børnene når det er hjemmelavet.


Bølle hatten som jeg husker den, kan være det skal være et kommene projekt, men tror lige jeg starter ud i det små med et halsteklæde til mit plejebarn:_)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar