søndag den 20. januar 2013

Fuglemad 2 biotopopgave 5

Bitopopgave 5


Som aktivitet, har jeg brugt min have, lavet fuglemad, hængt det ud i haven, og iagttaget fuglelivet i haven.
Lytte og iagttage , hvilke slags fugle der er i haven, er en herlig aktivitet.



Rødhals

Blå mejsen
Så bliver fuglehuset hentet, så jeg kan se det bedre fra køkken vinduet

Her står det så jeg kan se det fra vinduet. men blev hurtigt flyttet ned bag i haven igen, da fuglehuset var for tæt på huset, og skræmte fuglene væk.

Har hængt mine muffens fuglemad op i træet, så er det jo bare at vendte...

her er min mand igang med at hjælpe til, det er blevet til meget fugle mad, så rigtig mange at hænge op i - 7`

Så er fuglehuset klar, har lagt lidt brød ud til fuglene sammen med mit hjemmelavede foder


Så har vi det første besøg, en solsort



Kuglerne ser helt dekorative ud

Og hr. solsort har travlt:-)




En mejse som nyder godt af mit fugle mad

Svært at se , men også en mejse

En frøken solsort
Må sige en oplevelse, bare at side at nyde aktiviteten i haven, at lytte til fuglesang, og bare iagttage.

                                       
Meget svært at få et godt billede af mejse, da jeg bare skal bevæge mig en lille smule og den er væk

Lige pludselig en dag, var der store krager i mit lille træ med fuglemad..

De vender af og til tilbage og tager sig af godterne..

Min plejedatter, har lavet en mejsekasse i sløjd i skolen, da hun synes det måtte kunne tiltrække mejserne lidt mere.
Vi kan fra køkkenvinduet se at en mejse allerede har været på besøg, men nåede desværre ikke at få et billede.
Håber at den vender tilbage, og måske vil bosætte sig i en periode:-)




                                                        

2 kommentarer:

  1. Hej Jane

    Kiggede lige forbi - det er svært at fange fuglene med linsen ;-)

    Spændende om der dukker flere arter op, når de har vænnet sig til at der bliver fodret..

    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Hejsa

    Fine fotos - lav gerne en opfølgning hvis du stadig har gang i brættet

    Vh Ida

    SvarSlet