Dyreholdsopgave.
Vi har i
vores lille gruppe valgt at tage udgangspunkt i det at have hund. Dette har vi
valgt fordi det er under 2 meget forskellige forhold vi ser samspillet mellem
hund og bruger. Jane T har hund hjemme og hendes private hjem er hendes arbejdsplads.
Målgruppen her er børn. Jane S har ingen erfaring i at holde hund, arbejdspladsen
er et bo- og støttecenter. Her er der en borger, der har hund nogle dage i
ugen. Målgruppen her er mennesker med en senhjerneskade. Det giver nogle
spændende og måske forskellige oplevelser af hvad samspillet mellem hund og
bruger gør. Hvilken overvejelse, der er forbunden med at have hund. Hvordan
spiller hund og det pædagogiske arbejde sammen?
Det at vi
har forskellige forudsætninger, forskellige målgrupper og forskellige
arbejdsforhold gør det spændende at se hvor lighederne dukker op.
Vi skal
begge have undersøgt om der kan gives tilladelse til at bruges foto i opgaven
og til indlæg på bloggen.
Litteratur:
Børn, dyr og
natur: Leicht Madsen,
Bent: Forlaget Børn
& Unge
Før du køber
hund: Pjece fra dyrenes beskyttelse.
Første tid
med hunden: Pjece fra dyrenes beskyttelse.
Didriksen,
Ulla: Jeg tænker bedre når jeg kæler med min kanin: Dyrenes beskyttelse.
Noget
litteratur om de 2 hunde racer vi kommer ind om.http://janevnt.blogspot.dk/2012/11/dyreholdsopgave-hund.html
Jane.S. & Jane T.
Jane.S. & Jane T.
Hejsa
SvarSletJeg er spændt på at følge jeres dyrehold :-)
I kan jo starte med billeder er hundene...
Vh Ida
Hej Ida.
SletJane t har sin tilladelse på plads. Boger / hund i min del, har fået lov til at tænke over om jeg må bruge billeder af hendes hund her på bloggen. Hun har ikke noget i mod at jeg bruger billeder uden for bloggen. Jeg kan godt forstå hendes forbehold.
Jane S