lørdag den 19. januar 2013

biotopopgave 5. fugle mad, til min haveaktivitet


Før min aktivitet i haven, har jeg lavet fugle mad, det er spændende at lave maden selv, efter følgen se når fuglene har travlt med at nyde deres mad, hvordan solsorten og mejsen kommer overens om at dele maden.
Lytte til fuglenes kvidren og bare være… og iagttage



                                                         FUGLE MAD
Jeg har varmet noget svinefedt i en gryde

Det smelter rigtigt hurtigt

Derefter tilsætter jeg fugle vildt frø, jeg har tilsat ekstra gryn i form af havregryn, samt solsikkerkerner, uden salt.

Så skal det stilles koldt, så fedtet kan stivne.


Det er nok til mange fugle, håber på at det vil sætte gang i fuglelivet i min have

Jeg har i mens massen var varm kommet ståltråd i  til ophæng .

Færdigt:-) nu glæder jeg mig til at få dem ud i morgen, så de sultne fugle kan finde mad i den kolde tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar